zaterdag 24 augustus 2013

Baby Haar- en Armband in één


Hey,
Feest!
Mijn nicht heeft een baby gekregen en daar
moet ik natuurlijk iets voor maken!
Maar wat moet je geven?! Het is een meisje dus haakte ik een super sweet haar- en armbandje in één!



Wat heb je nodig:
1. Twee verschillende maten haaknaalden
    (ik gebruikte 4.0mm en 3.0mm)
2. Wit wol en roze wol
3. Klittenband
4. Een kraal
5. Schaar
6. Naald en draad

Wat moet je doen:
Eerst haak je een bloemetje. Ik heb dat geleerd in een Engels filmpje.
Het is super handig uitgelegd. Van haar heb ik echt super veel geleerd. Als je wil kan je een andere vorm van bloem nemen.
Dit is de link: http://www.youtube.com/watch?v=6unzzm3_xG8&feature=related
Ik heb zelf 2 bloemetjes gehaakt. Een met 4.0mm haaknaald. Ik gebruikte roze wol en witte wol door elkaar. Super leuk effect. En een met 3.0mm haaknaald helemaal wit.
Daarna haakte ik een lange band. Ongeveer 37 à 39cm lang zelf kan je de breedte bepalen.
In het begin kan ze hem nog niet op, maar kan de moeder hem als armband voor haarzelf gebruiken bijvoorbeeld.
Heb je dat gedaan bevestig dan het klittenband aan de band met naald en draad. Bevestig dan ook de twee bloemetjes, de band en het kraaltje aan elkaar. En klaar!
Veel succes!

XxxxCornelieke

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuk idee